MENY

 

Fri Frakt över 400:-

 

 

SKICKA PRESENT

 

Villkor

 

Frakt

För närvarande endast inom Sverige!

Snabba leveranser – 1-3 vardagar.

Leverans av paket sker med DB Schenker. Leverans av mindre försändelser sker med Posten varubrev 1:a-klass.

Frakten kostar 49 kr. För beställningar över 400 kr är frakten kostnadsfri.

 

Köpvillkor

Alla våra priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Vi förbehåller oss rätten att ändra varor och priser utan föregående avisering.

Vi kan inte garantera att bildmaterialet återger produktens exakta utseende.

PRESENT365 säljer och levererar för närvarande endast till kunder med postadress i Sverige.

 

Betalsätt

 

Klarna Checkout

PRESENT365 använder Klarna Checkout. Klarna Checkout presenterar viss information för dig när du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t.ex. banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan.

Läs mer på: Klarna Checkout

För information om din betalning kontakta Klarna kundtjänst

 

Reklamation

För att reklamera en felaktig vara eller en vara med fabrikationsfel kontaktar du oss och beskriver problemet i detalj. PRESENT365 står för returfrakt. Om produkten du skickar tillbaka till oss inte kommer fram, kommer vi att fråga efter ett kvitto som styrker att du har skickat den. Vi accepterar inte reklamation om du inte kan bevisa att du har skickat produkten.

 

Ångerrätt

Du kan ångra ditt köp inom 30 dagar från och med mottagandet. Ångerrätten gäller endast om varan och dess förpackning är i väsentligen oförändrat skick. Tänk på att det är skicket på varan vid ankomst till PRESENT365 som avgör om varan anses returnerats i oförändrat skick. Packa därför helst i samma eller liknande emballage som varan mottagits i, för att minska risken för transportskada. Konsumenten står för returfrakt. Kontakta oss via e-post om du önskar returnera en vara.

 

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

[email protected]

 

Integritetspolicy

Vi tar personuppgiftsbehandlingen på stort allvar och värnar alltid om din personliga integritet.

Du kan här läsa mer om vad en personuppgift är samt hur vi behandlar dem.

Skulle du ha några funderingar kring personuppgiftsbehandlingen är du alltid varmt välkommen att kontakta oss.

Vad är en personuppgift?

All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet räknas som personuppgifter. Även bilder (foton) och ljudupptagningar på individer som behandlas i dator kan vara personuppgifter även om inga namn nämns.

Vad menas med behandling av personuppgifter?

Behandling av personuppgifter är allt som sker med personuppgifterna. Varje åtgärd som vidtas med personuppgifter utgör en behandling, oberoende av om den utförs automatiserat eller inte. Exempel på vanliga behandlingar är insamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, bearbetning, överföring och radering.

Vem är personuppgiftsansvarig?

PRESENT365, Ohlsson & Lohaven AB

Lindhagagatan 3

272 36 Simrishamn

Vilka personuppgifter samlar vi in om dig och varför?

Typer av personuppgifter

  • Namn
  • Personnummer
  • Kontaktuppgifter (för t.ex. leverans eller kundtjänst)
  • Betalningsinformation
  • Köpinformation (t.ex. vilken vara som beställts och vid vilken tidpunkt)

För hantering av beställningar utför vi följande behandlingar

  • Hantering av betalning (vilket kan innefatta kreditupplysningar från Klarna).
  • Leverans och avisering
  • Reklamations- & ångerrättsärenden
  • Kundtjänst

Utöver de uppgifter du själv lämnar till oss, eller som vi samlar in från dig utifrån dina köp kan vi även komma att hämta adressuppgifter från offentliga register för att vara säkra på att vi har rätt adressuppgifter till dig.

Ibland är det nödvändigt för oss att dela personuppgifter med företag som fungerar som personuppgiftsbiträden för oss, det kan till exempel handla om företaget som transporterar beställda varor, eller företaget som behandlar betalningen. Alla våra personuppgiftsbiträden behandlar informationen enligt bestämda instruktioner och lagar.

Vi delar personuppgifter med följande typer av personuppgiftsbiträden:

  • Transportörer, företag som transporterar varorna
  • Betallösningar, företag som har hand om betalningar
  • IT-tjänster, företag som hanterar drift och underhåll av våra IT-lösningar

För att kunna hantera till exempel kundtjänstärenden så behöver vi spara personuppgifter, men vi strävar alltid efter att lagra dem under så kort tid som möjligt. Om du vill veta mer om hur länge uppgifterna sparas eller få djupare insikt om vilka personuppgifter vi behandlar om dig är du alltid välkommen att kontakta oss.

Du har rätt att begära att dina uppgifter rättas om de skulle vara felaktiga, då ber vi dig kontakta oss.

Om uppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål de samlats in kan du kontakta oss och begära radering.

Vi använder så kallade Cookies för att du som kund ska få en så bra upplevelse som möjligt.

En Cookie är en passiv liten datafil som nästan alla hemsidor använder sig av, med hjälp av Cookies kan vi föra statistik över hur hemsidan används och få bra information om hur hemsidan kan förbättras. Cookies hjälper även till att hålla reda på vad du som kund har i din varukorg.

Du kan ställa in din webbläsare så att den inte accepterar Cookies.